A teljes Ford GT osztag rajthoz áll a 2017-es Le Mans 24 órás futamon

 

A teljes Ford GT osztag rajthoz áll a 2017-es Le Mans 24 órás futamon

•             A Ford Chip Ganassi Racing mind a négy Ford GT versenygépe harcba száll Le Mans-ban, hogy megismételjék a 2016-os kategóriagyőzelmet

•             A Ford pilótáinak ütőképes csapatához a 23 éves brazil versenyző, Pipo Derani is csatlakozik

•             A Le Mans-i csapat állandó pilótái közt újra feltűnik Scott Dixon, Sébastien Bourdais és Billy Johnson

 

LE MANS, Franciaország, 2017. február 2. – Az ACO (Automobile Club de l’Ouest) ma bejelentette, hogy mind a négy Ford GT versenygép rajthoz áll a 2017-es Le Mans 24 órás futamon – egy évvel azt követően, hogy a márka diadalmasan visszatért a hosszú távú versenyek világába

 

A Ford Chip Ganassi Racing csapat éppen 50 évvel azután nyert újra ezen a futamon, hogy a Ford 1966-ban történelmi hármas befutóval szerezte meg az összes dobogós helyet Le Mans-ban. A márka egy évvel később, 1967-ben is diadalt aratott; akkor Dan Gurney (USA) és A. J. Foyt (USA) vezette győzelemre a Ford GT40-est, így az első helyezés idén is jubileumi sikert jelenthetne a csapat számára.

“Amikor tavaly megjelentünk Le Mans-ban, hatalmas nyomás volt a csapaton, hiszen egy győzelemmel akartunk méltó emléket állítani a legendás 1966-os eredménynek,” mondta el Raj Nair, a Ford Motor Company termékfejlesztésért felelős ügyvezető alelnöke és műszaki főmunkatársa. „Fantasztikus érzés volt, hogy ezt megvalósítottuk, de nem pihenhetünk a babérjainkon. Júniusban újabb egy évnyi tapasztalattal gazdagabban és hét győzelemmel a tarsolyunkban térünk vissza Le Mans-ba, és már alig várjuk, hogy újra pályára lépjünk ezen a hihetetlenül izgalmas versenyen!”

A Ford Chip Ganassi Racing idén is erős csapattal áll ki, hogy megismételje a 2016-os LM GTE Pro osztályban aratott győzelmet.

A 2017-es csapat újonca egy fiatal brazil, Luís Felipe "Pipo" Derani, aki Andy Priaulx (GB) és Harry Tincknell (GB) mellett vezeti majd a 67-es rajtszámú Ford GT-t a FIA Hosszútávú Világbajnokság Silverstone-i, Spa-i és Le Mans-i futamain. A 23 éves versenyző 2016-ban keltette fel a Ford figyelmét, amikor megnyerte a Daytona Rolex 24 és a Sebring 12 órás futamokat – annak ellenére, hogy először állt ott rajthoz.

A múlt heti Daytona Rolex 24 győztesei, Joey Hand (US), Dirk Müller (GER) és Sébastien Bourdais (FRA) most arra készülnek, hogy 68-as rajtszámú Ford GT-jük volánja mögött megvédik tavalyi Le Mans-i trófeájukat. Az összeszokott csapat immár két 24 órás versenyen is bebizonyította ütőképességét.

A 66-os rajtszámú Ford GT-től továbbra is a szokásos gyors tempó várható, hiszen az autót Stefan Mücke (GER) és Olivier Pla (FRA) vezeti a FIA WEC versenysorozatban, és a Silverstone-i, Spa-i és Le Mans-i futamokon Billy Johnson (US) is csatlakozik hozzájuk.

A 69-es rajtszámú Ford GT legénysége, Ryan Briscoe (AUS), Richard Westbrook (GB) és Scott Dixon (NZ) arra készül, hogy idén még jobb helyezést érnek el, mint 2016-ban, amikor a dobogó harmadik fokára állhattak fel Le Mans-ban.

“Már mind nagyon várjuk, hogy idén is visszatérjünk Le Mans-ba a Ford GT-vel,” nyilatkozta Chip Ganassi, a Ford Chip Ganassi Racing csapat tulajdonosa. “Tavaly mi győztünk itt, és az azóta eltelt évben rengeteg tapasztalatot gyűjtöttünk a versenyről, az autóról és arról, hogy mi kell a győzelemhez. Úgy érzem, idén már sokkal felkészültebben állhatunk rajthoz. Ráadásul megint négy autóval és 12 remek pilótával szállunk versenybe, úgyhogy alig várom már, hogy újra ott legyünk, és megvédjük a címünket!”

A PILÓTÁK NYILATKOZATAI:

PIPO DERANI #67

“Boldog vagyok és büszke, amiért egy ilyen sikeres és elismert márka, mint a Ford, engem választott, hogy képviseljem a versenypályán. Amióta csak versenyzem, mindig arra vágytam, hogy egy olyan csapat tagja lehessek, mint a Ford Chip Ganassi Racing, és nagy lehetőség számomra, hogy velük dolgozhatok. Külön köszönettel tartozom George-Howard Chappellnek, amiért bizalmat szavazott nekem.

 

A Ford GT kivételes teljesítményről tett tanúbizonyságot az elmúlt 12 hónapban, így már nagyon várom a közös munkát a csapattal – akárcsak azt, hogy sikereket arassunk a FIA Hosszútávú Bajnokságon, és megvédjük a Le Mans LM GTE Pro címűnket.”

SÉBASTIEN BOURDAIS #68

“Izgalmas gondolatokat ébreszt bennem a visszatérés Le Mans-ba. Persze kicsit stresszel is, hiszen most mindenki ránk figyel, mondván: ‘Oké, magasra tettétek a lécet, és idén újra meg kell ugranotok ezt a szintet!’ Persze ha belegondolunk, a versenyzésnek éppen ez a lényege: elérsz valamit, és attól kezdve ezt kell teljesítened.

Hatalmas dolog, hogy részt vehetek ebben a programban. Szerencsés vagyok, hogy ott lehettem az 50 éves jubileumi visszatérés idején, és hogy részt vehettem a Ford és a Ferrari csatájában… olyan kiváltság ez, amire egész életemben emlékezni fogok.

A verseny történelmi jelentősége nagy hatással volt rám. Az, hogy ott szerepelt a nevem, és hogy részt vehettem egy programban, ami rengeteg ember számára nagyon sokat jelentett – nos, ez igazán különleges élmény. Hihetetlen dolog volt megtapasztalni a Ford család elkötelezettségét és azt, ahogy teljes szívvel vágytak erre a sikerre. Amikor a család megérkezett Le Mans-ba, minden addigi dolgot egészen más színben kezdtem látni. Valahogy számomra is személyessé vált az egész, és nem csupán egy újabb versenyprogram újabb futama volt.”

HARRY TINCKNELL #67

“Le Mans egyik különlegessége, hogy a versenypálya egyes részeit közútként is használják, így év közben nem járhatunk ide tesztelni. Szóval az embernek itt évente csak egy lehetősége adódik. Ez a világ legnagyobb és leghíresebb hosszútávú versenye; több mint 250 ezer ember gyűlik össze, és olyan a hangulat, mint sehol másutt a világon.

Maga a pálya is hihetetlen. Nagyon gyors a tempó, ami tökéletesen fekszik a Ford GT-nek, hiszen ezt az autót kifejezetten Le Mans-hoz tervezték. Tavaly, az 1966-os győzelem 50. évfordulóján történelmet írtunk. Én most a 67-es autóval versenyzek, és a Ford ’67-ben is nyert itt, úgyhogy remélem, idén is hozzáteszünk valamit a történelmi eredményekhez. Szerintem idén jó esélyeink vannak. A tavalyi Le Mans-i futam előtt a WEC-csapat csupán két versenyen tudott részt venni, mostanra viszont komoly tapasztalatot gyűjtöttünk, és jól működő egységgé fejlődtünk. Szép eredményekkel zártuk a 2016-os évadot, és a múlt heti daytonai eredmény is azt mutatja, hogy jól felkészültünk a 2017-es szezonra.

Nagy várakozással utazunk Le Mans-ba. Persze tudom, hogy kemény küzdelem lesz, mégis alig várom már, hiszen az év legnagyobb versenye vár ránk!”

 

Kapcsolódó fotók

A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek nekünk, hogy a lehető legjobb szolgáltatást nyújthassuk.