Ford Focus RS

Pályán tesztelt teljesítmény és kimagasló üzemanyag-hatékonyság, fejlett technológia és élvonalbeli formatervezés: az új Focus RS mindezt egyben, egy adrenalinnal átitatott csomagban kínálja.

Határozott kiállás

A formatervezők arra törekedtek a karosszéria kialakítása során, hogy minden olyan gyakorlati szempont érvényesüljön, ami fontos az autóra ható leszorító erők, a kiegyensúlyozott menetdinamika, vagy éppen a hajtáslánc és a fékek hűtési igényeinek. Az új Focus formavilágára építve az RS új, erőteljes orr-részét a nagyméretű, trapéz alakú felső hűtőrács uralja, alatta pedig mélyre húzott első légterelő látható; a légbeömlő felület mérete a lehető legnagyobb, hogy a motor minél több hűtőlevegőt kapjon. Az autó széles, határozott kiállását még inkább kihangsúlyozzák a jármű két oldalán látható tágas légbeömlők, amelyek nemcsak a fékeket hűtik, hanem a függőlegesen álló ködfényszórókat is magukba foglalják.

A hátsó részt a diffúzor uralja dupla kipufogó-végződéssel. A látványos színrefújt hátsó légterelőt (középen féklámpával) diszkrét dombornyomású RS emblémával kiegészített oldalelemek díszítik. Látványos formavilágot ad az RS számára az oldalspoilerek és a sokkülős, 19”-os RS könnyűfém keréktárcsák. Opcionálisan választható a 19”-os színezett matt fekete könnyűfémfelni, mely egyedi kovácsolással készül, ezért erősebb és jobban ellenáll az útegyenetlenségek ütéseinek. Az első légterelő, a hátsó spoiler és a padló alatti aerodinamikai elemek kiiktatják a felfelé ható erőket. A kompaktabb orr-rész 9 százalékkal csökkenti az autó légellenállását, jelentősen javítva ezzel teljesítményt nagy sebességnél, és mérsékelve az autó üzemanyag-fogyasztását.

Belső

Standard az új RS-ben a bőr/szövet kárpitozású Recaro sportülések, illetve opcionálisan elérhető a motorsportban használatos mikroszálas kárpitozású, jellegzetes RS Recaro Performance ülés. Az RS-ben standard az új generációs SYNC II audio-és kommunikációs rendszer egy nagy felbontású, 8”-os színes, érintőképernyő kijelzővel, illetve egy 9 hangszórós Sony prémium hangrendszerrel.

Az új, lapított sport-kormánykereket lágy tapintású bőr borítja, ezen kívül az RS különleges sport hangulatát fokozza az alumínium pedálsor és különleges mintázatú műszerek. A középkonzol fölötti külön kijelzőn olvashatók a turbónyomás, az olajhőmérséklet és az olajnyomás adatai.

2.3l EcoBoost 350 LE MOTOR

A legújabb 2.3 literes 350 lóerős EcoBoost motor a csúcsteljesítmény maximális élményét nyújtja. A 2,3 literes EcoBoost motort kifejezetten az RS számára fejlesztették ki; a blokk különleges áttervezésével a teljesítmény 350 lóerőre nőtt. Ezt a drámai teljesítményt az eddigi legerősebb RS-fékrendszer lassítja az opcionálisan válaszlasztható Brembo első féknyergekkel. A vadonatúj 2,3 literes motor alapfelépítése megegyezik az új Mustang alumíniumból készült, négyhengeres blokkjával, ám az új erőforrást a mérnökök jelentősen áttervezték és továbbfejlesztették. A nagyobb teljesítmény érdekében új, kis tehetetlenségű, kettős befúvású turbófeltöltőt alkalmaztak nagyobb kompresszorral, amely nagyobb légáramlást biztosít. A motor levegőellátását tovább javítja az új, kisebb ellenállású szívónyílás és a nagy furatú, nagy teljesítményű kipufogórendszer, ahol a kipufogócsőben elektronikus vezérlésű szelep segít az ellennyomás és a kipufogózaj kiegyensúlyozásában.

A hengerfej olyan ötvözetből készül, ami ellenáll a magasabb hőmérsékletnek, alatta pedig jobb hőkapacitású hengerfejtömítés található. A motorblokkot nagy szilárdságú öntöttvas betétek erősítik. A mérnökök kiemelt figyelmet fordítottak a motor hűtésére, ezért tágasabb helyet hagytak az autó orr-részében a sokkal nagyobb hűtőradiátor-egységnek (ez a legnagyobb ilyen elem, amit valaha egy Focusba építettek). A hatékonyabb rendszer még a kemény versenypálya-használat során is tökéletes hűtőkapacitást biztosít.

A Ford Performance mérnökei az RS-hez illő sportos, mély dörrenésekkel és ropogással tarkított kipufogóhangot adtak, ami az RS egyik különleges ismertető jegye.

Ford Performance Összkerékhajtás - AWD

Az Új RS-ben mutatkozik be az innovatív Ford Performance Összkerékhajtás, amely a Dinamikus Nyomatékvektor Szabályozással új szintre emeli az irányíthatóság fogalmát. Az új rendszer kanyarodáskor változtatja az oldalak közötti nyomaték elosztását, ami jelentősen javítja a kezelhetőséget és a stabilitást. A Focus RS szükség esetén akár a nyomaték 100%-át tudja az első kerekekre továbbítani, illetve akár hetven százalékát a hátsó tengelyre. A hajtás megosztható a jobb és bal oldali hátsó kerék között, mely kimagasló kezelhetőséget teremt.

START/STOP indítórendszer

A hatékony EcoBoost motor üzemanyag-fogyasztását jelentősen csökkenti a közvetlen üzemanyag-befecskendezés, a kettős független változó szelepvezérlés és a fejlett turbótöltés. A széria Start-Stop rendszer 175g/km-re szorítja az új Focus RS COI-kibocsátását.

BREMBO FÉKTÁRCSA és FÉKNYERGEK

Ezt a drámai 350 lóerős teljesítményt az eddigi legerősebb RS-fékrendszer lassítja az opcionálisan válaszlasztható Brembo első féknyergekkel. Annak érdekében, hogy a kemény versenytempó mellett is megbízhatóan lassítson, a vadonatúj Focus RS 350 mm-es hűtött első féktárcsákat kapott (az előző dmodell 336 mm-es tárcsái helyett), amit kis tömegű, alumínium Brembo négydugattyús monoblock féknyergek markolnak.

Váltó

A hatfokozatú manuális sebességváltó karja rövidebb lett, hogy a vezető rövidebb mozdulatokkal, pontosabban kapcsolhassa a fokozatokat. A váltóműbe és a tengelykapcsolóba erősebb alkatrészek kerültek, amelyek képesek megbirkózni a motor nagyobb forgatónyomatékával. A műszeregységben megjelenő Teljesítményre Hangolt Fokozatváltás Kijelzés segít a vezetőnek, hogy az autó a váltások során is tökéletesen gyorsítson. A rendszer jelzi, az optimális váltási pontot.

Gumiabroncsok

A Michelin-el együtműködve nagy teljesítményű, 235/35 R19-es gumiabroncsok kerültek az RS-be. A mindennapos használathoz kiválóak a széria Pilot Super Sport abroncsok, azonban a vásárlók egy opcionális Pilot Sport Cup 2 pályagumi készletet is rendelhetnek, mely növeli a jármű dinamikáját és a vezetési élményt a versenypályán. Ez az opció jelenleg nem elérhető az árlistán központi árazási problémák miatt, azonban ahogy elérhetővé válik küldjük a kiegészített RS árlistát.

Elektronikusan szabályozott lengéscsillapítók

A futóműmegoldások közt szerepel a sportos felfüggesztés az áthangolt feszességű rugókkal, illetve a Focus ST-ben alkalmazottnál merevebb bekötési pontokkal és stabilizátorrudakkal, valamint a kétféle beállításban használható lengéscsillapítók, amelyek így sokkal jobban megfelelnek a versenypálya-használathoz. Az első felfüggesztés merevebb csuklóinak és rövidebb lengőkarjainak köszönhetően az elektromos szervokormány közvetlenebb kiváló kormányérzetet biztosít.

Négyféle vezetési üzemmód

Négyféle Vezetési Üzemmód közül választhatjuk ki a közúti-vagy versenypálya-használathoz optimális beállítást: a Normal, Sport Verseny üzemmódok mellett egy különleges Drift Üzemmód is rendelkezésére áll.

Az egyes beállítások a váltókar mellett elhelyezett, jól kézre eső kapcsolóval aktiválhatók; minden üzemmód egyedi módon hangolja át az összkerékhajtás (AWD), a lengéscsillapító-vezérlés és az Elektronikus Stabilitásvezérlés beállításait, valamint a kormánymű és gázpedál reakcióit, illetve a kipufogó hangzását. A Drift Üzemmód kapcsolásával egy különleges kalibráció szerint változik meg az AWD rendszer nyomatékelosztása, hogy a versenypályán az autó kontrolláltan túlkormányzottá válhasson.

Rajtautomatika

A rajtvonalnál szükséges kiemelkedő teljesítményt a Startvezérlés biztosítja, bármilyen pályaviszonyok mellett a lehető legnagyobb gyorsulásra optimalizálva az autó futóművét és hajtásláncát. A vezető kiválasztja a menüből a Startvezérlést, első fokozatba kapcsol, teljes gázt ad és felengedi a kuplungot – a rendszer pedig optimális hajtóerőt ad, elosztva a forgatónyomatékot az AWD rendszeren keresztül, maximális forgatónyomatékot tartva fenn a turbó túltöltés-funkciójával, ellenőrizve a kipörgésgátló rendszert és megfelelően beállítva a lengéscsillapítókat.

A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek nekünk, hogy a lehető legjobb szolgáltatást nyújthassuk.