Keresés

Keressen a Ford Petrányi weboldalán

A Ford bemutatta az új Fiesta Van kisáruszállítót

Az új Ford Fiesta Van látványos külsővel, extra vezetősegítő rendszerekkel és takarékos mild hibrid hajtással érkezik

A Ford ma bemutatta az új Fiesta Van modellt, amelynek magabiztos, új stílusa, továbbfejlesztett technológiája és takarékos mild hibrid hajtása minden eddiginél mutatósabbá és termelékenyebbé teszik a kompakt áruszállítót.

A Fiesta Van eddig is mutatós formavilágát új szintre emeli a merész, szembeötlő dizájn, így az autó látványosan kitűnik a tömegből, miközben a Trend és a Sport kivitelek is jól megkülönböztethetők lesznek egymástól, ráadásul egyedi stíluselemeikhez a keréktárcsák és a belső kárpitok megújult kínálata társul.

“Stílusos kompakt áruszállítónk jobban néz ki, mint valaha, így vásárlóink könnyen felhívhatják a figyelmet vállalkozásukra, és magabiztosan szállíthatják áruikat a városon belül és kívül egyaránt,” nyilatkozta Brendan Lyne, a Ford Európa haszongépjármű üzletágának igazgatója. “Az új Fiesta Van fejlett vezetéssegítő rendszereinek köszönhetően a munkavégzés kevesebb fáradsággal jár, az elektromos hajtásláncok és a Ford Pro aftersales-tapasztalatai pedig még kifizetődőbbé és gördülékenyebbé teszik az üzletmenetet.”

A vásárlók számíthatnak a navigációval kiegészített SYNC 3 rendszerre is; ez a beépített FordPass Connect modem1 segítségével számos olyan eszközhöz biztosít hozzáférést, amelyekkel produktívabb és egyszerűbb lesz a munka. Ilyen például a távnyitás funkció, vagy a FORDLiive hálózatba kapcsolt, rendelkezésre állási időt optimalizáló rendszer által kínált – és a ForsPass Pro mobil alkalmazáson2 vagy a Ford Telematikán3 keresztül elérhető – adatalapú karbantartási értesítések.

Az új Fiesta Van idén ősztől lesz megrendelhető, és a vásárlók 2022 elejétől vehetik át az autót.

Még látványosabb megjelenés

A Fiesta Van egyik jellegzetes külső stíluseleme az autó orr-részét magasabbra emelő motorháztető-kialakítás, amihez nagyobb méretű felső hűtőrácsot terveztek a dizájnerek. A Ford ‘kék ovál’ emblémája most nem a gépháztető első peremén, hanem a hűtőmaszkon kapott helyet, ahol még látványosabban érvényesül.

Az alapfelszereltséghez tartozó új LED fényszórók keskeny, vízszintesen elnyújtott alakja tovább erősíti az új Fiesta Van magabiztos, modern formanyelvét. A hátsó lámpatesteket fekete keret övezi.

Az autó kétféle felszereltséggel kapható. A Sport modell látványos, méhsejtmintás, csillogó fekete hűtőrácsot és széles, a karosszéria színére fényezett oldalsó légbeömlőket kap, valamint alacsonyabb, sportos futóművet és új formavilágú 17 colos metálfényezésű könnyűfém keréktárcsákat, amelyek helyett a vásárlók Pearl Grey árnyalatú, csiszolt felületű 18 colos keréktárcsákat is rendelhetnek. A kéttónusú (piros/ébenfekete) belső kárpitozást kontrasztos vörös varrás díszíti.

A Trend változat széles felső hűtőmaszkját markáns vízszintes lécek tagolják, és magasfényű króm díszléc keretezi; az autó 15 colos acél keréktárcsákon gurul, amelyekhez új tervezésű dísztárcsák járnak. Az áttervezett kabin nemcsak szebb lett az új ébenfekete kárpitozás miatt, hanem – a komfortos üléstöltő habnak köszönhetően – kényelmesebbé is vált. Az autó két új (Boundless Blue és Beautiful Berry) fényezéssel is megrendelhető.

Az új Fiesta Van karosszériája megegyezik a háromajtós személyautó-változatéval, amit strapabíró, csúszásmentes, sík hátsó padlóburkolat és négy lekötési pont egészít ki, valamint a kabin teljes magasságát kitöltő rekeszfal, amelynek felső fele a jó hátsó kilátás érdekében acélhálóból készül. A jobbkormányos piacokon a hátsó üvegezés helyett lemezpanelek kerülnek az autóba. A Fiesta Van teljes hasznos teherbírása eléri az 531 kilogrammot4, a rakodótér maximális hossza 1283 mm, hasznos térfogata pedig 0,96 m3.

Új technológiák a városi közlekedéshez

Az új Fiesta Van fejlett vezetéssegítő és világítási technológiái megkönnyítik a sofőrök munkáját. Az autóhoz megrendelhető Parkolási Csomag része az Aktív Parkolóasszisztens5, ami segít felmérni a megfelelő méretű parkolóhelyet, majd elvégzi a párhuzamos vagy a merőleges parkolást. A vezetőnek nem kell kormányoznia, az ő feladata ilyenkor mindössze a gázadás, a fékezés és a megfelelő sebességfokozat kapcsolása. Ugyancsak a parkolást és a tolatást segíti a tolatókamera5 is, a ki- és beszállást pedig a külső tükrökbe épített kilépőfények és az ajtók élvédői teszik kényelmesebbé és biztonságosabbá.

Mindegyik modellváltozathoz alapáron jár a LED fényszóró, de opcióként megrendelhető a Matrix LED fényszóró is, ami képes a mindenkori közlekedési szituációkhoz igazítani a fénycsóvát5. A Manőverező Fény5 és a Rossz Időjárás Fény funkciók5 akkor aktiválódnak, ha a jármű szenzorai azt érzékelik, hogy a Fiesta Van kis sebességgel manőverez, vagy működik az ablaktörlő; a rendszer ilyenkor automatikusan megváltoztatja a fénypászma terítését, hogy a vezető tisztábban lássa a környezetét. A Vakításmentes Távfény egy előre néző kamera segítségével érzékeli a szemből érkezőket, és ‘vakításmentes foltot’ hoz létre a fénycsóván belül, blokkolva azokat a sugarakat, amelyek a másik autós szemébe világíthatnának.

Az autóhoz számos modern technológia rendelhető, köztük a Sebességkorlátozás Felismerés funkcióval kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika5, a Keresztirányú Forgalomfigyelővel és Aktív Fékezés funkcióval kiegészített Holttérfigyelő5, a Sávtartó rendszer5 és az Aktív Fékezéssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer5. A vásárlók kiválaszthatják az opciós listáról a SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszert6 8 colos érintőképernyővel, a Live Traffic frissítésekkel működő navigációs rendszer, valamint a Vészhelyzet Előrejelzést1, ami tájékoztatja a vezetőt az úton kialakult veszélyes szituációkról.

Takarékos elektromos hajtáslánc

EcoBoost Hybrid 48 voltos mild hibrid hajtásával és EcoBoost benzinmotorjaival az új Fiesta Van lendületes, mégis takarékos autózást kínál. A 125 lóerős EcoBoost Hybrid modellekben egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG) helyettesíti a hagyományos generátort. A BISG képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát, és az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítiumion akkumulátor tárolja. A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a benzinmotor mellett, normál haladás és gyorsítás közben felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát, valamint meghajtva az elektromos segédberendezéseket.

A benzinmotort egy szempillantásnyi idő, azaz mintegy 0,35 másodperc alatt újraindító BISG azt is lehetővé teszi, hogy a Start-Stop technológia a további üzemanyag-takarékosság érdekében akkor is működhessen, amikor az autót 25 km/órás sebességnél kisebb tempóról fékezik állóra – még akkor is, ha váltó fokozatba van kapcsolva, de a kuplungpedált már lenyomták. A WLTP szabvány szerint a Fiesta Van EcoBoost Hybrid legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 5,0 l/100 km, a CO₂-kibocsátás pedig 113 g/km7, ami 5 százalékkal kedvezőbb a hagyományos, nem hibrid benzinmotor értékeinél7, és akár 13 százalékos üzemanyag-megtakarítás is elérhető vele a kis sebességű forgalomban.

Egyes piacokon az új Fiesta Van olyan változatban is kapható lesz amelynek hajtáslánca E85-ös üzemanyaggal is működik. Ebben az üzemanyagban 85 százalék etanolt (általában növényi alapanyagból származó, megújuló üzemanyagot) kevernek össze 15 százalék benzinnel; az így kapott alternatív üzemanyag tisztábban ég el, mint a töltőállomásokon kapható szokványos benzin, ami tovább csökkenti az autó környezeti terhelését.

1 A távolból vezérelhető funkciókhoz szükség van a FordPass Connectre (bizonyos modellváltozatokban opcionális), a FordPass alkalmazásra és a kiegészítő hálózatba kapcsolt szolgáltatásra (részletek a FordPass Felhasználói feltételeiben). A hálózatba kapcsolt szolgáltatások feltétele a megfelelő mobilhálózat elérhetősége. A technológia/mobilhálózatok/járműképességek fejlődése korlátozhatja a rendszerek funkcióit, és megakadályozhatja a hálózatba kapcsolt szolgáltatások működését. A hálózatba kapcsolt szolgáltatásokhoz WiFi hotspot szükséges.

2 A bizonyos okostelefon-platformokkal kompatibilis FordPass alkalmazás letölthető. Az üzenet- és adatforgalomért a szolgáltató díjat számíthat fel. A távolból vezérelhető funkciókhoz szükség van a FordPass Connectre, a FordPass alkalmazásra és a kiegészítő hálózatba kapcsolt szolgáltatásra (részletek a FordPass Felhasználói feltételeiben). A hálózatba kapcsolt szolgáltatások feltétele a Vodafone vagy partnere mobilhálózati elérhetősége. A technológia/mobilhálózatok/járműképességek fejlődése korlátozhatja a rendszerek funkcióit, és megakadályozhatja a hálózatba kapcsolt szolgáltatások működését. A hálózatba kapcsolt szolgáltatásokhoz WiFi hotspot szükséges.

3 A Ford Telematika Essentials szolgáltatás kizárólag az aktivált FordPass Connect modemmel felszerelt Ford járművekben működik. A rendszer csak flotta/vállalati vásárlók számára áll rendelkezésre. A kijelző elrendezése változhat.

4 A maximális teherbírás a tartozékoktól és a járműkonfigurációtól függ. A konkrét járműre vonatkozó adatok az ajtóoszlopon található címkén szerepelnek.

5 A vezetéssegítő technológiák kiegészítő feladatot látnak el, és nem helyettesítik a vezető figyelmét, döntését és irányítását, és a biztonságos autózást.

6 Ne vezessen zavaró körülmények hatása alatt. Ha lehetséges, használja a rendszerek hangvezérlését; vezetés közben ne használjon kézben tartott készülékeket. Bizonyos funkciók zárolva lehetnek, amíg az autó sebességváltója menetfokozatba van kapcsolva. Nem minden funkció kompatibilis az összes telefonkészülékkel.

7 A Ford Fiesta Van 125 lóerős, 1,0 literes EcoBoost Hybrid motoros kivitelének homologizált CO₂-kibocsátása 113 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 5,0 l/100 km (WLTP). A Ford Fiesta Van 125 lóerős, 1,0 literes EcoBoost motoros kivitelének homologizált CO₂-kibocsátása 122 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 5,4 l/100 km (WLTP). A CO₂-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási adatok az egyes országokban forgalmazott modellváltozatoktól függően változhatnak. Az üzemanyag/energiafogyasztási, CO₂-kibocsátási és az elektromos üzemmódban megtehető hatótávolság adatait az Európai Unió 715/2007/EC számú szabványa által előírt technikai kívánalmak és műszaki adatok alapján, illetve a legfrissebb 2017/1151 direktíva alapján regisztrálták. Az alkalmazott, szabványos tesztelési eljárások lehetővé teszik a különböző járműfajták és gyártmányok összehasonlítását.

Ez a weboldal sütiket használ a jobb felhasználói élmény érdekében.