Karosszéria

Karosszériával kapcsolban leggyakrabban felmerülő kérdések

  • Hány év garancia jár a fényezésre?

    Gyári fényezés esetén 2 év garancia jár a nem megfelelő fényezésekre (pl.: hámlás, felhólyagzás). Javított fényezés esetén egy kormányrendelet fél évet ír elő, de a magas szintű technológia és anyag felhasználás miatt 1 év garanciát biztosítunk az általunk elvégzett munkákra.

  • Tartósabb a metál fényezés mint az akril?

    A metál színeket egy UV vèdő lakk réteg védi, míg az akril festékekben a pigmentek és az UV blokkolók egy keverékben vannak jelen. Mindazonáltal a Ford Petrányi a Sikkens kiváló festékanyagaival dolgozik, melyek a lehető leghosszabb távon őrzik meg színüket.

  • Mennyi idő alatt mattul a fényezés?

    A mattulás a használat ès a környezeti hatások függvénye, ugyanakkor az általunk alkalmazott magas minőségű Sikkens festéktechnológia kizárja, hogy a festékréteg gyorsabban mattuljon a gyárinál.

  • Hogyan óvhatom meg a fényezést?

    A friss fényezésen semmiképp ne alkalmazzunk waxot legalább 2 hétig. Kerüljük az agresszív mosószereket és a gépi mosó használatát. Lehetőleg védett helyen parkoljunk (pl.: garázs, beálló). Egyéb védőrétegeket alkalmazhatunk, mint a nanotechnológia vagy a kerámia bevonat. A madárürüléket a lehető leghamarabb távolítsuk el a fényezésről, mert nagyon erős maró hatással bír.

  • Hány mikron a gyári fényezés?

    A gyári értékeknek a külső felületeken 60-300 mikron között kell lenni, míg a belső felületeken 30-300 mikron közötti érték az elfogadott.

  • Hány év gyári garancia jár a karosszériához tartozó alkatrészekre?

    A karosszériához tartozó alkatrészekre (ülések, zárak, biztonsági öv, belső műanyag burkolatok, stb...) 2 év, míg a karosszéria átrozsdásodására 12 év garanciát biztosít a Ford. Utóbbit akkor lehet érvényesíteni, ha a kötelező átvizsgálások során, de legalább évente a karosszéria átvizsgálása megtörténik.

  • A javítás után gyári értékű marad az ütközésvédelem?

    A Ford a gyártás során előtérbe helyezi a magas szintű ütközésvédelmet, melyet úgy ér el, hogy különböző karosszéria elemeket normál és nagy szilárdságú acélból készíti. Utóbbit többnyire biztonsági szempontból fontos tartományokba (szerkezeti részegységekbe) szerelik be.

    A hordozó vázszerkezeti elemeken végrehajtandó részleges elmecserés javítások során figyelembe vesszük a Ford előírásait (pl.: nagy szilárdságú acélelemeket tilos egyengetni és melegíteni). Ezeknek az utasításoknak a betartásával, valamint a speciális szerszámainkkal (pl.: synergikus hegesztőgép és inverteres kétoldali ponthegesztő gép) biztosítjuk, hogy a karosszéria javítások után is gyári értékű maradjon a gépkocsi ütközésvédelme.

  • Szükséges plusz alvázvédelemmel ellátni a gépkocsit?

    A gyártási folyamat során a Ford karosszériáját 6 fázisú védelemmel látják el, mely biztosítja, hogy ne kelljen plusz alvázvédelemmel ellátni. A nyers karosszériát előszőr egy tisztító medencébe mártják ami különböző zsírtalanító szerekkel van feltöltve. Ezt követően egy foszfát medencébe merítik, melyet a kataforézikus merítőfényező-alapozó követ, ahol a karosszériát egy fényező-elektrolit oldatba teszik. Ezután a karosszéria egy szárítóba kerül, ahol a KTL-alapozó 180 °C-on kikeményedik. Következő lépésben a kőfelverődés elleni védőanyag és a tömítések felhordása következik, amit a töltő alapozó felvitelével zárnak le. Az utolsó két fázisban a festékrétegek és a fedőlakk felvitele történik.

Széchenyi 2020