A Ford Puma egy vérbeli városi ragadozó. Kényelmes, dinamikus SUV, ami mild hibrid technológiával repíti az utasokat.

Innovatív, emberközpontú design jellemzi, ennek köszönhetően maximálisan kielégíti egy XXI. századi autós modern igényeit. Összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat a Ford Pumáról!

2019 óta a piacon

A Ford 2019-ben dobta piacra a Ford Pumát, az értékesítését Európában meg is kezdték ebben az évben, ezen kívül még Ausztráliában értékesítik 2020 óta. A nagyérdemű egyébként az amszterdami Go Further eseményen debütált, ugyanakkor, amikor a Kuga harmadik generációja.

Mild hibrid technológiával gyártják, amelynek lényege, hogy a fékezéskor felszabaduló mozgási energia tárolódik el az akkumulátorokban, ennek köszönhetően csökken a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás. Az elektromos változat a tervek szerint 2024-ben fog majd érkezni.

Városra tervezve

A Ford Puma kétféle váltóval érhető el. Az egyik a 6 sebességes manuális váltó, amit úgy alakítottak ki, hogy a sebességváltás pontos, könnyed és csendes legyen. A másik megoldás a 7 fokozatú, duplakuplungos automata váltó, ami kifejezetten jó szolgálatot tesz, ha gyakran kell elindulni és megállni, mint például a városi közlekedésben.

Ha már a városi közlekedésnél tartunk, szót kell ejteni az Auto Start-Stop indítórendszerről is, ami a dugóban vagy a közlekedési lámpánál automatikusan leállítja az autót, majd, ha enyhén gázt adunk, vagy a manuális váltó esetén kinyomjuk a kuplungot és egyesbe tesszük a sebességváltót, akkor ismét elindul.

A teljesítmény

A Puma esetében különféle EcoBoost Hybrid technológiák közül lehet választani. Ezek segítségével takarékoskodni tudunk az üzemanyaggal, csökkenthetjük a környezetszennyezés mértékét, ezek ellenére azonban a páratlan vezetési élményről és a teljesítményről sem kell lemondani.

Az autó meghajtása egy EcoBoost motorból és egy elektromos motorból áll, amit 48 voltos akkumulátorral láttak el. Az elektromotor szerepe, hogy támogassa a benzinmotort és növelje a hatékonyságot. Az EcoBoost motor minőségét még a szakma is elismerte: hatszor szerezte meg az Év motorja díjat. Ez annak köszönhető, hogy a Ford Puma 1 literes, 125 és 155 lóerős motorjaival ugyanolyan teljesítményre képes, mint amire egy 1,6 literes motor, csak sokkal kevesebbet fogyaszt és kevésbé terheli a környezetet.

Dinamikus megjelenés

A Ford Puma megjelenése dinamikus, olyan mint egy városi ragadozó, ami tökéletes összhangban van a környezetével. Sportos, könnyed vonalvezetés, modern kialakítás jellemzi. A panorámatetőnek köszönhetően a belső tér természetes fényben gazdag, este pedig a csillagos ég szépségét csodálhatjuk meg.

Az innovatív LED fényszórók gondoskodnak arról, hogy a vezető megfelelő látási viszonyok között közlekedhessen, nem mellesleg pedig karakteres megjelenést adnak a kocsinak.

Vezetéstámogató megoldások

A Ford Puma egy igazi modern, autó, ami bővelkedik az intelligens technológiában. Ezek többsége a hatékony, kényelmes és biztonságos közlekedést szolgálja. Az innovatív megoldások nemcsak praktikusak, de a vezetési élményt is jelentősen javítják.

A választható vezetési üzemmód (normál, ECO, sport, csúszós út, terepjáró), a Ford Co-Pilot360 vezetéstámogató rendszer, az adaptív sebességtartó automatika, az ütközésmegelőző rendszer, a vészhelyzeti kormány asszisztens, a táblafelismerő rendszer, a rossz irányra figyelmeztető rendszer, a holttérfigyelő rendszer, az éberségfigyelő rendszer, mind azt a célt szolgálja, hogy minden rendben menjen az utakon.

Természetesen a parkoláshoz is jár segítség: a középkonzolba integrált kijelzőn győződhetünk meg arról, hogy semmi nincs a jármű mögött. A tolatáskor a kijelzőn virtuális segédvonalak is megjelennek, amelyek a beparkolást segítik, a parkolóradar pedig jelez, ha valamilyen tereptárgy közelébe érünk. Ezen felül a ki- és beparkolást segítő automatika egyetlen gombnyomással megkeresi a legmegfelelőbb parkolót és elvégzi a parkolási manővert. És természetesen a kiállásban is lehet rá támaszkodni.

Egyes modellekben az üléseket fűteni is lehet, sőt, még a tükröt is. Az ablaktörlők pedig automatikusan bekapcsolnak, ha a szélvédőt nedvesség éri. A KeyFree kulcs nélküli rendszernek köszönhetően az autót úgy is lehet nyitni és zárni, hogy elővennénk a kulcsot. A kulcsokat egyébként programozni lehet, ami azt jelenti, hogy adott kulcs használatával életbe lépnek a hozzá rendelt beállítások, például a sebesség maximális korlátozása.

Belső tér: minden a praktikumról szól

A Puma utastér-kialakítása, az anyaghasználat megadja az alaphangulatot és az érzetet, hogy itt egy átgondolt, megtervezett belsővel van dolgunk. A kényelemről az első üléseknél deréktámaszok gondoskodnak, amelyek akár masszírozzák is a derekunkat miközben a dugóban araszolunk. Roppant praktikus, hogy az első és a hátsó üléseken cipzáras huzatok vannak, vagyis egyszerűen tisztíthatók mosógépben.

A műszerfal digitális, 12,3 colos, Free-flowing technológiával készült. Testre szabható és tökéletesen belesimul ebbe az egységbe. SYNC 3 információs- és szórakoztatóközpont gondoskodik arról, hogy a kapcsolattartás egyszerű legyen, sőt, akár hangvezérléssel is lehet irányítani a zenelejátszást, a navigációt és a telefont. A 8 colos érintőképernyő jól használható, a csatlakoztathatóság kiváló és kompatibilis olyan appokkal, mint az Apple CarPlay és az Android Auto.

A raktér praktikus, extra tárolóhellyel szolgál a MegaBox, ami vízálló, rendelkezik zárt lefolyóval, így akár egyszerűen, vízzel is tisztítható. A csomagtartó ajtaja kézhasználat nélkül is működtethető.

A Ford Puma egy agilis, dinamikus autó, ami tökéletes társ a városi kalandozásokhoz. Jöjjön el a Petrányi Autó Ford márkakereskedésébe és próbálja ki a Ford Pumát!

Kapcsolódó cikkek

Érdeklődik egy Ford modellünk iránt?

Nálunk mindenki megtalálja a számára leginkább megfelelő járművet. Kérjen ajánlatot új Ford személy- és haszongépjárművekre.

Széchenyi 2020