Az 1968-as eredeti modellváltozat szabad szellemiségét idéző új California Special kizárólag kabrió karosszériával készül, aminek a hátrahajtható vászontető klasszikus megjelenést kölcsönöz.

Az autó egyedi dizájn-csomaggal kapható, olyan részletmegoldásokkal, mint a különleges emblémák, a 19 colos könnyűfém keréktárcsák vagy a speciális ‘színváltó’ matricák; az egészre pedig a Ford karizmatikus, 450 lóerős V8-as blokkja teszi fel a koronát.

Sárga Ford Mustang halad a szerpentinen a tengerpart mellett

A Mustang California Special utasterét úgy alakították ki, hogy az autóban utazók tökéletesen kiélvezhessék a nyílt utak szabadságérzetét (bármilyen legyen is az időjárás), és a különleges California Special stílus itt is gyönyörűen érvényesül. A vásárlók alapáron kapják a fűthető/hűthető első üléseket, a 12 colos, személyre szabható műszeregységet és a fejlett SYNC 3 konnektivitási rendszert, ami lehetővé teszi, hogy a vezető egyszerű hangutasítással hívja elő kedvenc utazós lejátszási listáját, vagy megtalálja a legközelebbi tengerparti strandhoz vezető utat.

Két Ford Mustang áll a tengerparti naplementében

A Ford egy ma közzétett új videóval harangozza be, hogy a Mustang California Special megérkezett Európába; a film érzékletesen adja vissza a Mustang szellemiségét és azt, hogy Kalifornia nemcsak egy állam, hanem egy hangulat is, ami mindig és mindenhol szabadságérzettel tölti el az embert.

“A California Special fontos része a Mustang amerikai múltjának, és igazi szimbóluma mindannak, amiről a Mustang szól: a vezetés örömének és a nyílt út kínálta szabadságnak. Ezek az ideálok nemcsak az amerikai, hanem az európai autórajongók lelkében is ott élnek, így már ideje volt, hogy az itteni vásárlók megtapasztalják a stílus, a teljesítmény és a vezetési élmény egyedülálló California Special keverékét,” mondta Matthias Tonn, a Ford Európa Mustang programjának főmérnöke.

A klasszikus dizájn felidézésével

Amikor a ma már legendásnak számító Ford Mustang 1964-ben megjelent az utakon, Amerika-szerte tulajdonosi klubok alakultak, amelyeknek sok regionális márkakereskedő saját, helyi tervezésű dizájnt is kínált. Az egyik ilyen kivitelt az 1967-es Shelby GT kupé prototípus ihlette – és ez kapta a California Special nevet.

Az eredeti változatot feketére festett hűtőrács, ködfényszórók és a karosszéria oldalán végigfutó versenycsíkok díszítették (a sávok az új hátsó-oldalsó légbeömlők előtt végződtek), ráadásul az autót egy Shelby-stílusú légterelővel is kiegészítették. A Ford 1968-ban korlátozott darabszámban gyártotta ezt a lenyűgöző modellváltozatot.

California Special embléma a Ford Mustang belső térben

Az új California Special – ami kizárólag nyitható vászontetővel készül, tisztelgésként az ‘Aranyállam’ mediterrán klímája előtt – az eredeti változatot idézi Ebony Black fényezésű méhsejtmintás hűtőrácsával, Race Red színű GT/CS emblémáival, illetve fekete-vörös-szürke versenycsíkozásával. A GT/CS emblémákat is magukban foglaló sávok az autó elegétől egészen a hátsó légterelőig nyújtóznak, és egy titkos ‘California Special’ feliratot is rejtenek, ami esti fényviszonyok közt alig látható, de az erős napfényben szinte felragyog.

Sárga Ford Mustang halad a tengerparton

Az eredetihez hasonlóan az aerodinamikai fejlesztések most is a V8-as blokk teljesítményét hangsúlyozzák; jó példa erre a nagyobb első légterelő és az opcionális hátsó-oldalsó légbeömlő. Hátul egy California Special tanksapka-imitáció is látható a négy kipufogóvégződés felett. Az egyedi ötküllős könnyűfém keréktárcsák tovább fokozzák az autó exkluzivitását. Az első 19 x 9 colos és a hátsó 19 x 9,5 colos keréktárcsák Carbonised Grey színűek, akárcsak az első légterelő, az oldalsó spoilerek és a hátsó diffúzor. A motorházban a toronymerevítőn California Special embléma látható.

Az autó kilencféle külső fényezéssel rendelhető meg, köztük a jellegzetes Grabber Blue és Cyber Orange árnyalatokban; a kontrasztos, fekete vászontető 8 másodperc alatt alakítja át a Mustangot kupéból karcsú kabrióvá.

A Mustang California Special különlegességét számos egyedi dizájn-megoldás és kényelmi funkció hangsúlyozza ki. Az alapáras fűthető/hűthető első ülések komfortos utazást kínálnak nyitott tetővel is, legyen akár nyár vagy tél. A bőrborítású üléseket és ajtóburkolatokat részben szürke Miko® velúrral kárpitozták (ez a környezettudatos, szintetikus anyag újrahasznosított poliészterből készül), és a felületeket vörös varrás díszíti. Az üléseken és a padlószőnyegeken dombornyomású GT/CS logó, a műszerfal Carbon Hex alumínium betétjén pedig egyedi Mustang California Special embléma látható.

A Ford SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszert arra tervezték, hogy a lehető legkellemesebbé varázsolja az utazást; a vezető természetes hangutasításokkal és a 8 colos központi érintőképernyőn keresztül is kezelheti a csatlakoztatott okostelefonok, az audiorendszer, a navigáció és klímaberendezés funkcióit. A berendezés kompatibilis az Apple CarPlay és az Android rendszerekkel, amelyek felár nélkül elérhetők, az internetkapcsolatról pedig az alapáron kínált FordPass Connect modem gondoskodik.

Férfi ül a sárga Ford Mustangban

Az ugyancsak alapáras vezetéssegítő technológiák listáján megtalálható az Ütközésre Figyelmeztető rendszerrel és Sávelhagyásra Figyelmeztető rendszerrel kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika is, ami segít, hogy a mindennapos autózás a lehető legkevésbé legyen fárasztó, és a stresszoldáshoz a nyitható tetőnek köszönhető végtelen fejtér is nagyban hozzájárul.

Good vibrations

A Mustang California Special 5,0 literes Ford V8-asa (450 lóerővel és 529 Nm forgatónyomatékkal) olyan teljesítményt és hangzást kínál, ami tökéletesen illik egy különleges Mustanghoz.

A Ford hatfokozatú, manuális sebességváltójábanfordulatszám-szabályozó technológia biztosítja a zökkenőmentes fokozatváltásokat és a sportos lendületet; ezzel a váltóművel az autó 4,8 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára. A Ford fejlett 10 fokozatú automatájával 4,5 másodpercig tart a százas sprint.

Az automata sebességváltó a választható Normál, Sport, Versenypálya és Havas/Vizes út üzemmódoknak megfelelően optimalizálja a teljesítményt, így a vezetés mindig élvezetes, akár a legendás amerikai 66-os úton suhan, akár a híres német A6-os autópályán száguld a Mustang. A Jó Szomszéd üzemmód az előre beprogramozott napszakokban erősen visszafogja a hangerőt, hogy az autó ne zavarja a szomszédok pihenését.

A kifogástalan tapadást és ívmeneti stabilitást az alapáron kínált részlegesen önzáró differenciálmű és a külön rendelhető MagneRide®6 lengéscsillapítók biztosítják. Ez utóbbi rendszerben a lengéscsillapítót különleges hidraulikafolyadék tölti ki, s ha ezen a folyadékon áram halad át, a csillapítás mértéke azonnal megváltozik. Mindezt a kerekek mozgását ezredmásodpercenként mérő szenzorok vezérlik.

Sárga Ford Mustang áll a kávéző előtt az utcán

A Ford Mustang California Special modellel tovább bővül az európai Mustang-család, amelyben már eddig is olyan autók szerepeltek, mint a Mustang GT Fastback és Convertible, a versenykész Mustang Mach 1, illetve a tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E és Mustang Mach-E GT.

A Mustang Mach-E egy legendás sportkocsi stílusát, karakterét és teljesítményét kínálja, miközben energiahatékony, akkumulátoros elektromos hajtásával akár 610 kilométert is képes megtenni (WLTP adat). A Mustang Mach-E GT jelenleg a Ford leglenyűgözőbb sorozatgyártású elektromos modellje: különlegesen hangolt, összkerekes hajtáslánca 487 LE és 860 Nm leadására képes, és ez az erő 3,7 másodperc alatt gyorsítja az autót 0-100 km/órás tempóra.

Kapcsolódó fotók

Kapcsolódó cikkek

Fehér Ford Mustang borítóképe

Érdeklődik a Ford Mustang iránt?

Ha szeretne többet megtudni a Ford Mustang modellről, élőben is megtekintené vagy kipróbálná, kérjen ajánlatot online!

Széchenyi 2020